Jeg tør ikke å være sistemann i seng lengre

Categories Blogg

De siste 3 ukene har det skjedd noe rart med meg. Ting har snudd helt om og jeg vet ikke hva grunnen kan være. Jeg elsker egentlig og sitte oppe alene, etter de andre har lagt seg om kvelden, men det har snudd om. For 3 uker siden kunne jeg knapt vente til sistemann var i seng og jeg kunne slå av tvn og bare kose meg for meg selv i stillheten. Kun meg og stillheten. Mens nå, nei nå får jeg noia. Følelsen inni meg vrir seg når jeg oppdager at Jonny skal gå å legge seg for kvelden. Da må jeg forte meg på badet og rett i seng så jeg rekker og ikke være sist i seng. Samme hvor våken jeg egentlig er.

Som nå, her ligger jeg, våken, kunne ikke vært mer våken enn i dette øyeblikket. Like før han skulle legge seg nå istad var jeg så fra meg at tårene bare rant. Jeg fortet meg på badet og gikk og la meg i senga. Følte han brukte så lang tid at jeg til og med vurderte og gå ut i stua og lanke han rundt på kveldsrunden hans før han kom i senga. Jeg lå i senga tungpustet. Da han la seg ned sank pulsen og pusten min. Jeg kjente på en ro. Jeg la meg i armkroken min og sa til han at han aldri måtte dø fra meg og fikk forsikret meg at han skulle ligge her ved siden av meg i hele natt. Og tårene bare rant. De stoppet ikke.

Hva i alle dager er det som skjer med meg? Jeg er jo alene opptil flere ganger om dagen. I timesvis om gangen. Jeg går og tar meg en lur i senga alene midt på dagen. Jeg er alene i stua flere ganger om dagen. Hva foregår? Hvorfor nå?

Men det er den følelsen av å ikke legge meg sist mens resten av gjengen har lagt seg. Til og med i helgen kan det hende eldstemann (til hans store glede) sitter oppe lenger enn meg fordi jeg ikke takler og være sist i seng.

Så sånn som nå da ligger jeg her da. Lys våken. For 3 uker siden hadde jeg stått opp igjen for lengst og satt meg i sofaen og enten sett på tv eller gjort noe, men nå nekter jeg og forlate Jonny sin side. Samme hvor våken jeg er. Jeg nekter plent. Jeg får bare ligge her. Roter rundt på tlf. Rundt på face, Instagram, Snapchat, aviser osv. Legger fra meg tlf og prøver og sove. 10 min seinere roter jeg rundt på de samme sidene på tlf igjen selvom det ikke har skjedd en dritt på 10 min. Men likevel så gjør jeg det. Vet jo det at folk sover egentlig. Nå har jeg til og med lagd meg en liten handlekurv på Meny av alle steder, det er jo masse morsomme tilbud og det er jo fint og ha noe og finne på.

Men nå skal jeg prøve og legge fra meg tlf igjen og se om jeg kan få til og sove litt. Jeg har tatt meg en sovetablett. Er 1,5 time siden jeg tok den, men som dere ser så hjelper ikke den en dritt. Kanskje det kommer et nytt blogginnlegg om 20 min fordi jeg fortsatt ikke har sovna. Eller kanskje det blir stilt og jeg forsvinner i drømmeland, det hadde vært en drøm det.

NattiNatti ❤️

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *